Vse za vaše sladke in slane kreacije.

Košarica 0
Vaša košarica:
0,00 €
Košarica 0

Košarica je prazna

Brezplačna dostava za nakup nad 50 €

Kako izgleda marketing v sladoledarni?

Ste pripravljeni na nove, osvežujoče strategije za vaš sladoledni posel? Spoznajte marketing v sladoledarni!

V sladoledarnah, kjer se sladkost sladoleda srečuje s hrustljavostjo korneta, se velikokrat pozabi, da lahko marketing igra ključno vlogo pri ustvarjanju edinstvene in osvežujoče izkušnje za stranke.

Sredi nenehnega naraščanja konkurence je pomembno, da sladoledarne izstopajo iz množice in pritegnejo pozornost ter najdejo svoje najzvestejše stranke.

V tem članku bomo raziskali in predstavili inovativne marketinške strategije, ki jih lahko uporabijo sladoledarne, da se izognejo neuspehom in dosežejo karseda velik uspeh na trgu sladolednih užitkov.

Od družbenih omrežij do ustvarjalnih promocijskih akcij - skupaj odkrijmo, kako lahko marketing v sladoledarnah ustvari nepozabno doživetje, ki bo stranke očaralo na vsakem koraku.

Kazalo vsebine

 

Razlika med marketingom in oglaševanjem

Marketing in oglaševanje sta dva tesno povezana, vendar ločena koncepta v svetu poslovnega komuniciranja.

Oba sta ključna za promocijo izdelkov, storitev ali blagovnih znamk, vendar imata različne funkcije in pristope.

Četudi se zdi, da sladoledarna ne potrebuje posebnega marketinga bomo lahko v nadaljevanju videli, da z dovolj dobrim razumevanjem osnovnih pojmov lahko veliko naredimo že med načrtovanjem in kasnejšim izvajanjem dejavnosti.

A najprej si poglejmo razlike med marketingom in oglaševanjem

Marketing predstavlja širši koncept, ki vključujejo vse aktivnosti, strategije in procese, ki so usmerjene v zadovoljevanje potreb in želja strank.

Njegov cilj je razumeti ciljno občinstvo, na podlagi tega pa nam pomaga razviti izdelek ali storitev, ki ustreza njihovim potrebam, ter učinkovito in dobičkonosno poslovati.

Marketing vključuje raziskave trga, segmentacijo ciljnega občinstva, oblikovanje produkta, določanje cen, odnose z javnostjo, upravljanje blagovne znamke in še več.

Skratka, marketing se osredotoča na dolgoročno gradnjo odnosa s strankami, ustvarjanje vrednosti za stranke ter zadovoljevanje njihovih potreb.

Oglaševanje pa predstavlja eno od komunikacijskih orodij v marketinškem naboru in predstavlja promocijo izdelkov ali storitev preko različnih plačanih medijskih kanalov.

To lahko vključuje oglaševanje na televiziji, radiu, tiskanih medijih, družbenih omrežjih, spletu in drugih platformah.

Cilj oglaševanja je doseči ciljno občinstvo in ga vzpodbuditi h nakupu izdelka (sladoleda).

Oglaševalske kampanje so pogosto usmerjene k ustvarjanju prepoznavnosti blagovne znamke, sporočanju prednosti izdelkov ali storitev oziroma klicu k akciji (angleško CTA - "Call To Action".

*** *** *** 

Glavna razlika med marketingom in oglaševanjem je torej v sami naravi in obsegu nalog. Marketing predstavlja veliko širši proces, ki vključuje razumevanje trga, ciljnega občinstva, konkurence in določitev strategij, kako doseči poslovne cilje. Oglaševanje pa je le en del marketinškega procesa, ki se osredotoča na promocijo izdelkov ali storitev z uporabo plačanih oglasnih sporočil preko različnih kanalov.

Oba elementa pa sta ključna za uspešno poslovanje in gradnjo prepoznavnosti ter ugleda blagovne znamke.

Pozicioniranje na sladolednem trgu

Reševanje pozicioniranja nove sladoledarne v okolju, kjer že obstaja konkurenca, zahteva temeljito raziskavo trga, ustvarjalno razmišljanje in inovativno strategijo, ki bo izstopala med konkurenco in privabljala ciljno občinstvo. Spodaj smo zbrali nekaj ključnih korakov, katerih nikakor ne preskočite, če želite svoj sladoledni lokal dobro usidrati na vašo željeno lokacijo:

Pozicioniranje je del marketinške strategije v sladoledarni

Raziskava trga in ciljnih kupcev

Začnite z raziskavo obstoječega trga sladoledarn in analizo konkurence.

Ugotovite, katere vrste sladoleda in okusov ponujajo, kakšne so njihove cene, kateri so njihovi obiskovalci, kako se oglašujejo.

Nato identificirajte svojo ciljno občinstvo in poskušajte čimbolj podrobno razumeti njihove potrebe, želje ter prednosti, ki jih iščejo pri sladoledu (ali drugih hladnih slaščicah, če jih nameravate ponujati).

Izstopajoča ponudba

Na podlagi raziskave trga boste lahko naredili prve obrise vaše edinstvene in izstopajoče ponudbe, ki se bo v določenih točkah že razlikovala od konkurence.

To se lahko pokaže na inovativnih okusih sladoleda, uporabo kakovostnih in lokalnih sestavin, prilagajanje na posebne sladolede (veganske sladolede, sladolede brez alergenov), kreativno embalažo ali celo interaktivne elemente pri naročanju sladoleda za stranke.

Ne pozabite na poseben izgled ali dekoracijo sladolednih kornetov in posipov s katerimi lahko dekorirate sladoled.

Poudarite vrednote in zgodbo blagovne znamke

Opišite zgodbo in vrednote, ki stojijo za vašo sladoledarno.

Če ima vaša blagovna znamka jasno vizijo, povezano z lokalno pridelanimi sestavinami, trajnostjo, skupnostjo ali družbeno odgovornostjo, to poudarite v svoji marketinški strategiji.

Potrošniki so vse bolj naklonjeni blagovnim znamkam, ki imajo globlji pomen in pripoved, zato ta del dobro skomunicirajte z zainteresirano javnostjo.

Kreativna marketinška strategija

Razvijte kreativno in ciljno usmerjeno marketinško strategijo, ki bo pritegnila pozornost vašega ciljnega občinstva.

Za to lahko uporabite spletna socialna omrežja (Facebook, Tik Tok, Instagram), spletno stran, e-poštne novičke, promocije, sodelovanja na lokalnih dogodkih. Splača se razmisliti tudi o sponzorstvih, promocijah okoli posebnih dogodkov, ustvarjanju zabavnih nagradnih iger itd.

Razmišljajte tudi o povezovanju z lokalnimi podjetji (skupna sodelovanja, izpostavitve ponudbe ipd.).

Kreativna marketinška strategija na Instagramu

Izkušnja strank je še kako pomembna

Poskrbite za izjemno izkušnjo strank, ki bo presegala pričakovanja. Poskrbite za prijazen in ustrežljiv osebje, urejen prostor, privlačno embalažo in vrhunsko kakovost sladoleda. S tem boste spodbudili ustno izročilo, kar je močno orodje pri privabljanju novih strank.

Sodelovanje z lokalno skupnostjo: Vključite se v lokalno skupnost in organizirajte ali podpirajte dogodke, ki so povezani z vašo blagovno znamko (npr. krajevni praznik, kolesarske dirke, otroška tekmovanja, koncerti ipd.).

S tem boste gradili zaupanje in ustvarjali zvestobo strank, saj si vas bodo lažje zapomnili kot nekoga ki nekaj vrača v lokalno okolje.

Spremljanje uspešnosti

Redno spremljajte in analizirajte učinkovitost vaših marketinških strategij ter prilagajajte svoj pristop glede na povratne informacije strank in spreminjajoče se tržne razmere.

O tem bomo več napisali v nadaljevanju, kjer bomo predstavili različne tehnike skozi katere lahko spremljate oziroma ocenite vašo uspešnost v določenem časovnem obdobju.

*** *** ***

Z zgornjimi koraki boste lahko veliko bolje pozicionirali svojo sladoledarno v okolju (in to ne glede na morebitno že obstoječo konkurenco) ter si zagotovili dovolj velik krog zvestih kupcev.

Pomembno pa je, da ohranjate kakovost, kreativnost in odzivnost, to pa zato, da boste v prihodnosti veliko lažje sledili spremembam in ostali še naprej konkurenčni.

Rdeči in modri oceani

Rdeči in modri oceani predstavljajo zanimivo marketinško zamisel, ki sta jo prvič predstavila W. Chan Kim in Renée Mauborgne v njuni knjigi "Blue Ocean Strategy" (Strategija modrega oceana) leta 2004.

Ideja se nanaša na dva različna pristopa, ki ju lahko zavzamete pri trženju in pozicioniranju podjetij na trgu; v poštev pa prideta tudi za sladoledarne.

RDEČI OCEAN MODRI OCEAN
obstoječi trg z že vzpostavljeno konkurenco nov trg, brez izrazite konkurence
cilj je premagati konkurenco konkurenca je irelevantna
podjetje se bori s cenami podjetje postavlja svojo lastno ceno

 

Rdeči ocean

Rdeči ocean predstavlja obstoječi trg, kjer je konkurenca močna in podjetja tekmujejo med seboj za obstoječe stranke.

Na rdečem oceanu se podjetja osredotočajo na izboljšanje svojih izdelkov ali storitev, zmanjšanje stroškov in poskus pridobivanja tržnega deleža od konkurentov.

Tekmovanje v rdečem oceanu je običajno intenzivno, cene so pogosto pod pritiskom, in podjetja se morajo boriti za pozornost strank.

Primer rdečega oceana pri odprtju nove sladoledarne bi se pojavil, če bi se novo sladoledarno odprlo na že nasičenem trgu, kjer že obstajajo številne dobro uveljavljene sladoledarne; npr. v dobro obiskanih turističnih centrih ob morju.

Modri ocean

Modri ocean pa predstavlja neizkoriščen del trga, kjer ni močne konkurence.

V modrem oceanu podjetja ne tekmujejo neposredno z drugimi, temveč ustvarjajo svoj edinstven trg z novimi in inovativnimi izdelki ali storitvami, ki ne obstajajo na obstoječem trgu.

Namesto, da bi se osredotočali na boj za obstoječe stranke, se v modrem oceanu podjetja osredotočajo na ustvarjanje nove vrednosti za nove skupine strank.

Primer modrega oceana v kontekstu sladoledarne bi bil, če bi se odprla sladoledarna, ki ponuja povsem nove in inovativne okuse sladoleda, ki jih konkurenca še nima ali ne ponuja, oziroma če bi se specializirala za posebne prehranske zahteve, na primer veganski sladoled.

Na tem mestu naj poudarimo, da v tujini že obstajajo lokali in trgovine, kjer ponujajo pasji sladoled (pekarne s pasjimi priboljški in tortami so prav tako prisotne tudi v Sloveniji).

*** *** ***

Za sladoledarno, ki želi doseči uspešno pozicioniranje, je pomembno, da razmisli o svojem trženjskem pristopu glede na kontekst rdečega in modrega oceana.

Če želi tekmovati v rdečem oceanu, bo morda morala izboljšati obstoječo ponudbo, ceno vhodnih surovin alipa spremeniti svojo marketinško strategijo, da se bo lahko učinkovito borila s konkurenco.

Če pa želi ustvariti modri ocean, bo morala razmisliti o inovacijah, edinstvenosti in ustvarjanju povsem nove vrednosti za stranke, kar ji bo omogočilo, da se izogne neposrednemu tekmovanju z drugimi, hkrati pa na ta način ustvari lasten trg (novo tržno nišo).

Profiliranje svoje idealne stranke

Sladoledarna, ki želi postati uspešna, mora temeljito poznati in razumeti svoje ciljno občinstvo, saj bo lahko le na ta način predstavila svojo edinstveno ponudbo.

Spodaj je zbranih nekaj korakov, kako se lahko dokopljete do dovolj dobrih rezultatov, da boste znali "prebrati" svojo idealno stranko:

Kakšne potrebe ima idealna stranka v sladoledarni?

Analiza ciljnega občinstva

Kdo so oziroma bodo vaše potencialne stranke?

To vključuje razumevanje demografskih značilnosti (npr. starost, spol, lokacija), interesov, življenjskega sloga, prehranskih preferenc, posebnih zahtev ali navad strank.

Ob tem imejte v mislih tudi lokacijo sladoledarne - je dostopna za mamice z vozički, je v bližini otroško igrišče ipd.

Definiranje edinstvene ponudbe

Sladoledarna mora imeti jasno vizijo o svoji edinstveni prodajni ponudbi, ki bo privlačna za izbrano nišno stranko. Ta lahko vključuje:

  • izvirne okuse sladoleda,

  • specializacijo za določeno vrsto sladoleda (npr. veganski sladoled, brezglutenski sladoled),

  • lokalno pridelane sestavine,

  • zdrave sestavine

  • ali druge posebne lastnosti (npr. dodatna ponudba granit, hladnih sokov ipd.)

Komunikacija s ciljnim občinstvom naj bo dvostranska

Sladoledarna se mora osredotočiti na ciljno občinstvo s svojo marketinško komunikacijo.

To pomeni, da se mora prilagoditi njihovemu jeziku, slogu in vrednotam.

Uporaba družbenih omrežij, e-poštnega marketinga in drugih komunikacijskih kanalov, ki jih uporablja njihova ciljna skupina, je ključnega pomena.

Obenem ne pozabite prisluhniti idejam, željam ali zamislim vaših kupcev - te lahko uporabite pri izboljševanju vaših ponudb, kar privede do 

Prilagajanje sladoledne ponudbe

Sladoledarna mora biti pripravljena prilagoditi svojo ponudbo glede na povratne informacije in potrebe svojega ciljnega občinstva.

Redno spraševanje strank o njihovih mnenjih in željah ter uvajanje novih okusov ali promocij, ki so prilagojene njihovim interesom, bo pomagalo ohranjati privlačnost sladoledarne.

Na ta način boste ohranjali zaupanje obenem pa zadovoljili želje svojih strank.

Prilagajanje sladoledne ponudbe v sladoledarni je nujno

Personalizacija izkušnje - zanimiv prodajni koncept novodobnih sladoledarn

Sladoledarna lahko ustvari personalizirano izkušnjo za svoje nišno stranko.

To lahko vključuje možnost, da stranke izbirajo svoje okuse, dodatke in prelive, ali pa ponuja posebne nagrade ali ugodnosti za redne stranke.

Na takšen način bo ponudba prilagojena stranki, ki si bo izbrala popolnoma celoten asortiman - od korneta, okusa, dekoracije in morebitnih dodatkov. 

Seveda pa lahko sladoledarna poskrbi tudi za to, da se bo njena blagovna znamka lažje usidrala v podzavest ljudi - to lahko naredi s personaliziranimi lončki za sladoled, tulci za kornete ipd. O tem bomo pisali v naslednjem blogu z naslovom PERSONALIZACIJA V SLADOLEDARSTVU!

*** *** ***

Na zgoraj opisan način se boste zlahka osredotočili na specifične potrebe in želje vaših strank.

In na takšen način bo vaša nova sladoledarna lahko uspešno izstopala na trgu in si pridobila zvestobo svoje ciljne stranke.

Pomembno je, da ostajate dosledni v komunikaciji, kakovosti in izkušnji, ki jo ponuja vaša sladoledarna, saj stremite za tem, da bo sladoledarna vedno znova privabila nove in ohranila zveste kupce. Ne obljubljajte preveč, ampak ponudite največ!

Trženje v sladoledarni in spletno trženje

Trženje v sladoledarni in na spletu igra ključno vlogo pri doseganju potencialnih strank, gradnji blagovne znamke ter spodbujanju prodaje.

S kombinacijo tradicionalnih marketinških pristopov v fizični sladoledarni in digitalnih marketinških strategij na spletu in na socialnih omrežjih lahko dosežete zelo širok krog ciljnega občinstva in ustvarite uspešno marketinško prisotnost. Spodaj podajamo nekaj načinov, kako bi lahko izgledalo trženje v vaši sladoledarni in na spletu.

Trženje "on-site" (v sladoledarni)

Privlačno urejen sladoledni prodajni prostor

Poskrbite, da je vaša sladoledarna privlačno urejena in da skozi opremo in dekor odraža identiteto blagovne znamke.

Kreativna in barvita notranjost lahko pritegne stranke ter jih spodbudi, da se poistovetijo in zlahka raziščejo vašo ponudbo.

Organizirajte degustacije

Omogočite strankam, da poskusijo različne okuse sladoleda, preden se odločijo za nakup. To bo spodbudilo zanimanje in posledično večjo prodajo.

Degustacije lahko ponudite na določen dan v tednu, ali pa določeno uro vsak dan.

Naj dodamo, da so najrazličnejši sejmi (tako na lokalni, kot tudi na državni ravni) odlična ideja za predstavitev vašega sladoleda.

Degustacije sladoleda

Posebne promocije in akcije

Občasno ponudite posebne promocije, popuste ali akcije, ki bodo privabile stranke in jih spodbudile k ponovnemu obisku.

Lahko ponudite 1+1 gratis kepico sladoleda, kot dobre se izkažejo tudi akcije sladoledarn ob zaključku oziroma ob začetku šolskega leta, vesele urice, bonus kepica na sladoled za domov ipd.

Vizualni elementi sladoledarne

Seveda boste zagotovo poskrbeli, da bo vaša sladoledarna svetla, ponudba pregledna in neprenatrpana.

Ne pozabite, da lahko uporabite privlačne vizualne elemente, kot so fotografije okusnih sladoledov, izpostavitev novih izdelkov v sladoledni vitrini in lično, a dovolj vpadljivo prodajno embalažo.

Trženje "on-line" (prezentacija sladoledarne na spletu in socialnih omrežjih)

Družbena omrežja

Aktivno prisotnost na družbenih omrežjih je ključnega pomena za povečanje prepoznavnosti in lažjo ter bolj osebno interakcijo s ciljnim občinstvom.

Objavljajte fotografije sladoledov, njihove izdelave, posameznih okusov ipd. Ne pozabite na nagradne igre, razkrijte zanimiva dejstva glede unikatnosti vaše izdelave sladoleda in vse skupaj opremite z ustreznimi oznakami (#hashtag-i), da dosežete (čim)večji doseg.

Spletna stran

Ustvarite privlačno in informativno spletno stran, kjer bodo obiskovalci lahko našli informacije o vaši ponudbi, delovnem času, lokaciji in drugih pomembnih informacijah.

Na njej lahko poleg posebnosti vaše ponudbe izpoistavite tudi vašo ekipo, dobavitelje in vašo zgodbo ali koncept katerega zasledujete.

E-poštni (ali email) marketing

Zbirajte e-poštne naslove strank in uporabite email marketing za pošiljanje posebnih ponudb, novic in promocij.

Na tako zbrano listo email naslovov lahko promocijske akcije pošljete v bolj mrtvih mesecih in na ta način pospešite prodajo sladoleda.

Spletna naročila

Omogočite strankam, da vaš sladoled (oziroma izdelke iz vaše sladoledarne) naročijo preko spletne strani ali aplikacije za dostavo hrane.

S tem boste razširili dostopnost vaših izdelkov in jih lahko ponudili tudi drugim.

Lokalizirano iskanje in GMB značka

Ne pozabite, da vas bodo nekateri gostje (predvsem tuji) velikokrat iskali na najbolj razširjenem iskalniku, t.j. Google-u.

Za ta namen izpolnite vse kontaktne podakte na vaši Google MyBussines kartici (ali GMB kartici na kratko).

Ne pozabite na vaš odpiralni čas, morebitne novosti in seveda prelepe fotografije.

Najbolje je, da jih redno dodajate in preko te aplikacije tudi spremljate vaše ocene, odzive strank in njihove želje ter potrebe.

Lokalizirano iskanje je odlično pri iskanju ponudbe sladoledarn za turiste

KPI - parametri spremljanja uspešnosti sladoledarne

KPI-ji (ključni kazalniki uspeha) so merila, s katerimi sladoledarna lahko spremlja uspeh svojih aktivnosti in učinkovito razporeja nove aktivnosti na različnih področjih.

Spodaj smo pripravili nekaj primerov KPI-jev s katerimi lahko na preprost način v nekem obodbju izmerite svoj uspeh:

Prodaja sladoleda in ostalih izdelkov v sladoledarni

Skupna prodaja sladoleda in drugih izdelkov je ključni KPI, ki odraža, kako dobro se posluje.

Sladoledarna lahko spremlja dnevno, tedensko in mesečno prodajo ter primerja trenutne rezultate s preteklimi obdobji.

Poleg tega lahko na preprost način spremljate novosti, ki jih v sladoledno vitrino "pripeljete".

Povprečna vrednost nakupa

Ta KPI meri, koliko denarja stranke v povprečju porabijo na posamezen nakup.

Sladoledarna lahko vzpodbuja višjo povprečno vrednost nakupa z uvedbo posebnih ponudb, promocij ali paketov izdelkov.

Stopnja konverzije

Stopnja konverzije meri, koliko obiskovalcev sladoledarne postane dejanskih strank.

To je še posebej pomembno za spletne kanale, kjer lahko sladoledarna spremlja, koliko obiskovalcev spletne strani ali družbenih omrežij se dejansko odloči za nakup ali pa klikne na oglas.

Stopnja povratnih strank

Ta KPI meri, koliko strank se vrača in ponovno nakupuje v vaši sladoledarni. Visoka stopnja povratnih strank kaže na zadovoljstvo in zelo veliko zvestobo strank.

Spremljanje KPIjev pomeni spremljanje uspešnosti sladoledarne

Doseg na družbenih omrežjih

Na družbenih omrežjih lahko sladoledarna spremlja število sledilcev, interakcije, delitve in všečke - na ta način lahko oceni učinkovitost svojih prisotnosti in aktivnosti na teh platformah.

Prav tako lahko na socialnih omrežjih merite tudi druge KPI-je, npr. povratne informacije strank preko spletnih komentarjev, ocen ipd.

Na ta način lahko prilagodite svojo ponudbo in storitve glede na želje strank.

 

Uporaba zgoraj omenjenih KPI-jev bo vaši sladoledarni omogočila boljši vpogled v njeno uspešnost, omogoča pa vam tudi priložnosti za lažje iskanje morebitnih izboljšav ter učinkovitejše načrtovanje novih akcij in sprejemanje še boljših poslovnih odločitev.

Sklepna misel

Četudi se zdi, da je za dober sladoledni posel navadno dovolj stroj za sladoled, vitrina in super lokacija, temu ni tako.

Za začetek bo to res dovolj, vendar premišljeno zasnovana strategija in kreativne marketinške aktivnosti omogočajo, da lahko tudi na (že) zasičenem trgu unikatno sladoledno zgodbo uspešno pozicionirate.

Obenem pa lahko butično opremljeno sladoledarno odprete tudi na nenavadni lokaciji, z dodatnimi storitvami pa nato poskrbite, da vas bodo kupci hoteli obiskati, ne glede na oddaljenost.

 

Upamo, da smo vam marketing v sladoledarni vsaj malenkost približali, če ne že popolnoma razložili.

V primeru, da bi želeli prejemati s sladoledom prepojena sporočila 1-2x mesečno v vaš nabiralnik spodaj vpišite vaš elektronski naslov.

Recepti in strokovni nasveti

Z oddajo obrazca izdajam soglasje, da podjetje Makabo d.o.o. interno obdeluje moje osebne podatke, ki sem jih vpisal/a v spletni obrazec in jih uporabi za namene izvajanja aktivnosti neposrednega trženja in promocije, za interne analize ter statistične obdelave. Prejemnik se lahko kadarkoli odjavi od prejemanja obvestil s strani podjetja, odjava je možna na e-mail info@makabo.si.